“Down Under”

Hei, mitt navn er Therese og jeg studerer barnevern ved Universitetet i Stavanger. For tiden befinner jeg meg i Brisbane, Australia, hvor jeg har praksis i tillegg til at jeg tar ett fag ved Griffith University.

I Brisbane bor jeg sammen med tre andre jenter fra UIS. Hun ene studerer barnehagelærer og de to andre studerer barnevern, slik som meg. De to andre som også studerer barnevern, Hanna og Mariell, er også utveklingsambassadører og dere kommer til å møte dem senere på bloggen!

Jeg har vært så heldig å få praksisplass på et «Neighbourhood Centre» like utenfor Brisbane by. Det er vanskelig å forklare kort hva mine arbeidsoppgaver er, derfor kommer det et innlegg senere hvor det blir skrevet litt om hvordan det er å ha praksis her og hvordan det generelt er å være student i Brisbane.

Nå har praksisen startet for fullt og innleveringer og oppgaver på skolen gjør at virkeligheten har slått inn, og feriemodusen for fullt har forlatt sinnet. Men hva er vel bedre da enn å mimre tilbake til januar hvor jeg for første gang satte mine bein i et land som lenge har stått høyt på ønskelisten.

Sydney Opera House

Før studiene startet bestemte jeg meg for å benytte anledningen til å dra rundt å oppleve landet.

Sydney Habour Bridge

Jeg startet hele reisen min i Sydney…

Bondi Beach

Videre gikk reisen opp til nord og Carins, hvor jeg der i fra reiste ned østkysten.

Snorkling i Great Barrier Reef
Cape Tribulation – Hvor Daintree Regnskogen møter Great Barrier Reef

En av mange vesner du møter på veien her

Skydive over Mission Beach

Magnetic Island
En øy full av ville Koala bjørner

Whitsundays
Fraser Island
Lake Mckenzie på Fraser Island, elsker dette stedet!

Champagne shower

Herlige gruppen min på Fraser. Dette var første gang jeg møtte andre nordmenn på en måned.

Og sist men ikke minst, den herlige utsikten våres over Brisbane River fra leiligheten.

Det var en liten photospam fra meg.

Vi snakkes,

– Therese