Tiden flyr når du har det gøy

Hei igjen fra California.

Mitt navn er Alice og jeg studerer Barnevern ved Universitetet i Stavanger. Dette semesteret befinner jeg meg i Monterey, California ; California State University, Monterey Bay.

Tiden går så utrolig fort og jeg har faktisk bare en måned igjen. Da jeg skrev mitt første innlegg skrev jeg «Jeg har vært her en måned allerede». Som overskriften sier, tiden flyr når man har det gøy. Jeg har fire Final Assignments igjen, en for hvert fag, og så er skolen over. Føler jeg nettopp kom hit, skjønner ingenting.

I forrige innlegg som jeg postet lovet jeg å besøke flest mulig plasser slik at jeg kunne vise dere masse bilder – og det løftet har jeg absolutt holdt. Jeg tenkte jeg skulle gi dere en liste med 10 ting som dere må gjøre i California!

1) Fisherman’s Wharf, Monterey

Her er masse gode restauranter og kjekke butikker – turistplassen i Monterey

Fisherman’s Wharf

2) Lover’s Point

Ta turen langs kysten fra Downtown Monterey og ut til Lover’s Point – utrolig fint.

3) Point Lobos

Dette er et større turområde i skog og mark og ut til kysten – tror dette må være min favoritt til nå.

4) Carmel Beach

Carmel er der hvor de rike bor. Kjempemange fine og store hus, i tillegg til at stranden her har fin hvit sand.

5) Monterey Bay Aquarium

I Akvariet kan du se masse fisker og krabber, haier og skilpadder, og otere som er min personlige favoritt – de er sååå søte.

Oter <3

6) Santa Cruz

Sjekk ut Santa Cruz Boardwalk! Det er en stor fornøyelsespark rett ved stranden! Downtown Santa Cruz er også verdt å stoppe innom.

Vi var litt uheldige med været da vi var her (les pøsregn), så har derfor planer om å komme tilbake en dag der er sol.

7) Capitola

En fin liten by ikke langt fra Santa Cruz. Her har de flere fargerike strandhus som visst er veldig kjente.

Dette er alle steder som ikke er alt for langt borte fra skolen, og absolutt verdt å sjekke ut. I Spring Break hadde jeg besøk av to venner fra Norge, og da måtte vi så klart sjekke ut Los Angeles og San Francisco som er de to neste punktene på listen.

8) Los Angeles

Her er der maasse å sjekke ut. Denne byen er så svær at du på forhånd burde planlegge hva du vil se. Vi gjorde utrolig mye da vi var i LA; her er en liten liste inni listen:

• Santa Monica og Venice Beach
  • Walk of Fame
  • Hollywood skiltet
  • City Walk og Universal Studios
  • Downtown LA (Grand Central Market og Santee Alley Flea Market)
  • Beverly Hills
  • Griffith Observatory

9) San Francisco

San Francisco er en fantastisk by, med mye å se og gjøre. Her kommer enda en liste inni listen:

• Painted Ladies
  • Dragshow (Dette var dritkult, anbefales på det sterkeste)
  • Pier 39
  • Golden Gate Bridge
  • Lombard Street, Russian Hill
  • Frokost på Eight Am
  • Chinatown
  • Twin Peaks

10) Berkeley

Den siste plassen som jeg absolutt synes det er verdt å sjekke ut er Berkeley. Det ligger et stykke unna, men det er en utrolig fin by. University of California, Berkeley er sinnsykt stort og sinnsykt fint, og anbefaler de som har mulighet til å sjekke det ut – bare fordi det er gøy.

Ønsker alle en riktig fin påske!

Vi snakkes,

– Alice