G’day fra Australia

G’day fra Australia!

Dette er første innlegg fra oss, Hanna og Mariell. Vi studerer barnevern ved Universitet i Stavanger, og er på utveksling i Brisbane i studiets fjerde semester. Her i Brisbane tilhører vi Griffith University, Logan Campus. Til forskjell fra flere andre som reiser på utveksling har vi praksis her og jobber i hver våre organisasjoner relevant til vår studieretning. Vi jobber i en tilsvarende 80 % stilling, mandag til torsdag 09-17, hver uke. Vi begge to trives veldig godt på praksisstedene våre, og lærer utrolig masse! I tillegg til praksis har vi også et nettbasert fag ved siden av for å fylle studiepoengene som trengs dette semesteret. Mer informasjon om alt dette vil komme i et eget innlegg litt senere. Da vil vi også fortelle om vår hverdag her i Brisbane – hvordan det er å studere, ha praksis, og bo her.

Vi er nå over halvveis i oppholdet vårt og bestemte oss for å prøve å lage en liten video hvor vi viser noen av høydepunktene av det vi har opplevd så langt. I videoen viser vi litt fra reisen vår fra Norge til Brisbane, helgetur til Byron Bay med den norske studentorganisasjonen ANSA (som vi også har forsikringen vår gjennom), helgetur til Noosa, noen klipp av diverse dyr man kan møte på her nede og litt småklipp fra rundtom! Vi viser ikke noe fra praksisen ettersom vi ikke kan filme arbeidsdagene våre. Vi viser også litt av påskeferien hvor vi reiste nedover Østkysten, noe som var helt fantastisk!

Vi håper denne videoen faller i smak og kanskje frister noen til å søke på utveksling i Australia – det anbefales virkelig!

Hilsen Hanna og Mariell

Hvis dere vil se flere bilder av oppholdet vårt kan dere følge oss på instagram! @hannas0fie & @marielljo

2 thoughts on “G’day fra Australia

• May 21, 2019 at 11:31

Fantastisk 😀👍❣❣To knalltøffe damer🤗💕

• June 5, 2019 at 09:24

Fantastisk. Kjempekjekt å se at dere har det bra!