Auf Wiedersehen!

Etter fire fantastiske måneder i Østerrike er jeg nå tilbake i Stavanger og sitter igjen med mange fine minner og gode opplevelser. Den siste tiden før jul gikk mye til skole. Vi hadde flere eksamener i desember i tillegg til fremføringer og innleveringer, noe som tok opp det meste av tiden vår.

Fra slutten av november var det et stort julemarked i Salzburg. Dette er noe som må oppleves når man er i Salzburg nær jul. Her har de alt mulig av forskjellig julepynt og masse forskjellig av mat og drikke, samtidig som man får julestemningen på plass. Vi hadde en liten avslutning med noen fra klassen her, noe som var veldig hyggelig.

Jeg og Live rakk også en liten tur til på ski. Denne gangen dro vi til Saalbach, som ligger 1,5 til 2 timer unna Salzburg. I veldig fine omgivelser og kjempe fint vær koste vi oss masse og nøyt vi den siste turen på ski i Østerrike for denne gang.

Den nest siste helgen i Østerrike, dro vi en liten gjeng på World Cup i skiskyting. Her var det god stemning med god underholdning og masse nordmenn som hadde tatt turen til Østerrike for å få med seg nordmennene gå inn til gull på samtlige distanser. For en som er glad i skiskyting var dette noe jeg virkelig måtte få med meg!

Siste uka i Salzburg ble brukt på skolen, med siste eksamen og to fremføringer. Vi var ferdig på skolen den 20 desember og med litt blandede følelser flyttet vi ut fra studentboligene våre og tok turen hjem igjen til Norge den 23 desember.

Oppholdet i Østerrike har vært utrolig bra. Jeg sitter igjen med masse gode minner og mange nye venner fra hele verden. Om noen skulle ønske å reise på utveksling til Østerrike og har spørsmål, er det bare å ta kontakt med meg via Facebook!

Takk for meg!