Welcome to California!

Hei! Vi er to jenter, Lene og Nora som går andre året barnevern og har valgt å ta praksis i Monterey Bay, California. Her har vi ikke bare praksis men også fire fag i tillegg, og alle de fire fagene går inn under Social Work. Vi har såvidt begynt med noen av fagene men har dessverre ikke fått begynt i praksis enda.

Vi ankom USA for omtrent en uke siden, og fløy hit sammen med pappaen til Nora <3 Vi hadde leiebil og fikk derfor kjørt litt rundt i området for å bli kjent, og tok en dagstur til San Francisco. I San Francisco kjørte vi gjennom Lombard Street og over Golden Gate Bridge. Området rundt Monterey Bay er sinnsykt fint og det ligger rett ved havet. Temperaturen her er jo selvfølgelig mye varmere enn det er i Norge, men om morgenen og kvelden er det ganske kjølig. På dagtid er det rundt 15-16 varmegrader, og når solen er oppe er det mulig å gå i t-skjorte eller lette klær.

Golden Gate Brigde
Her er vi på 17-mile drive langs kysten som går til Carmel by-the-sea
Pebble Beach

Her i Monterey bor vi på campus, i en av leilighetene på området Promontory. I denne leiligheten bor vi med fire andre jenter fra ulike land. Alle jentene er veldig hyggelige og det er interessant å lære om de ulike kulturene.

Vi deler soverom og bad, mens kjøkken og stue er fellesområde. Da vi flyttet inn var det ganske tomt, det var kun det absolutt nødvendige. Vi måtte derfor en eller flere turer på IKEA for å handle blant annet diverse til kjøkken, bad og soverom.

Leiligheten vår på campus
Deler av Campus

Selve campus er egentlig ganske lite men samtidig stort, grunnet at de ulike byggene er langt unna hverandre. Det er derfor el-sparkesykler rundt om på campus for å gjøre det enklere for studentene å komme seg til og fra ulike bygg. Vi har fått tak i bil her nede slik at det er enklere for oss å komme oss rundt, fordi matbutikker og shopping er et stykke unna. Det blir også enklere å ta lengre helgeturer til blant annet LA og San Francisco.

El-sparkesyklene

Som oppsummering kan vi si at vi trives og gleder oss til å oppleve mye nytt som vi ønsker å dele med dere!

— Nora og Lene

Instagram: ngkverneland