I dette innlegget ønsker jeg å oppsummere litt utvekslingsoppholdet mitt. Jeg vil gjerne gi noen tips og vil dele med dere om min egen oppfatning om min utveksling i Antwerpen.

Et av mine første tips til dere som skal reise på utveksling til Belgia er å søke etter rom eller leilighet på forhånd. For meg var det litt vanskelig å finne leilghet på eget hånd for bare ett semester. Grunnen til dette var at de fleste av huseierne ikke ville leie ut en bolig eller et rom mindre enn ett år.

Jeg anbefaler å søke om å leie forskjellige boligtyper på : https://www.studentkotweb.be

Når det gjelder min praksis , hadde jeg den på en organisajon som heter La Strada. Jeg jobbet med ungdom som har droppet ut fra skoleneller som ikke var i stand til å starte på skolen på grunn av forskjellige og individuelle problemer.

Personlig synes jeg at dette var et veldig godt valg å dra på utveksling ! Jeg har fått mange nye erfaringer, opplevelser, minner og venner for livet.

Det var veldig spennende og lærerikt å jobbe i La Starda. Jeg har lært utrolig mye om meg selv, nonverbal kommunikasjon , ny kultur , nye oppfatninger og nye akademiske metoder. Jeg har fått helt nytt perspektiv på ulike ting og mange nye uforglemmelige opplevelser.

Takk for meg ,

Aleksandra.