Et helt annet liv nå

God morgen fra Norge,

Så langt har jeg fått kommet meg til rette hjemme. Selv om det var kjipt å sitte i hjemmekarantene de to første ukene etter ankomsten til Norge, fikk jeg unnagjort en del av studiene digitalt. Alt er selvsagt blitt digitalisert. Jeg skal innrømme at det ikke har vært enkelt, men jeg begynner å komme meg inn i det nå. Mildt sagt, er det et helt annet liv nå.

Eksamen vil mest sannsynligvis foregå digitalt det også. Nå er eksamen rett rundt hjørnet, og jeg kjenner det skal bli deilig å bli ferdig. En stor kontrast fra UiS og Griffith University, er at UiS forholder seg til eksamener og eventuelle seminarer i løpet av et semester. Griffith University derimot, sørger for å gi oss flere innleveringer per fag i løpet av et trimester. For å være ærlig, har det tatt mye av tiden min som student. Det har vært hardt på en måte, men lett på en annen måte. Oppgavene i seg selv er greie, men det ligger mye arbeid rundt hvert prosjekt.

Når det gjelder sosialisering, er det veldig kjipt og ikke få se vennene på skolen lenger ettersom Stavanger er og har vært i lock down. Det har føltes ut som en ”ghost town”. Veldig kjedelig, egentlig. I hvert fall med tanke på at det fortsatt var liv i Australia før jeg kom til Norge. Ganske rett etter at jeg hadde kommet meg til Norge, ble det gjort mer drastiske tiltak i Gold Coast også. Ifølge nyhetene, ble det også slik at reisende som ankom Gold Coast måtte sitte i karantene i 14 dager. Foreldrene mine skulle egentlig besøke meg opp i det hele, men bestemte seg for ikke å komme som følger av dette.

Siden det ikke var så mye å finne på i Stavanger bestemte jeg og kjæresten min oss for å ta oss en spontantur til Bergen by. De første dagene her var det ganske rolig. Jeg har aldri sett så få folk i Bergen før. Etter påske, åpnet butikkene igjen samt noen utesteder. Siden jeg er i Bergen nå vet jeg ikke helt hvordan tilstandene er hjemme. Planen er likevel å dra hjem veldig snart. Vi skal sørge for å kose oss masse videre.

Hittil har vi tatt noen bilturer, gått til fjells, tatt oss et bad i jacuzzi, kost oss med alkohol, og vært med venner – ja, vi sørget for å være få om gangen. Det har altså ikke vært noe festing!