Nye eventyr i vente

God kveld,

Dette er mitt siste innlegg for denne gang. Det er ikke noe tvil om at jeg ble skikkelig skuffet og lei meg da jeg bestemte meg for å ta turen hjem til Norge for noen måneder tilbake. Likevel ser jeg på det som en opplevelse jeg ikke kunne vært foruten!

Jeg har endelig blitt ferdig med semesteret på Griffith University, som jeg bestemte meg for å fullføre hjemme digitalt. Opplevelsen min på Griffith University er ekstremt bra, til tross for at ting ble som det ble. I utgangspunktet var det kun to av fagene jeg hadde som hadde mulighet for å fullføres hjemme, men ettersom de fleste internasjonale studentene bestemte seg for å dra hjem i forbindelse med korona, ble alle fag, i hvert fall mine, digitalisert. Professorene var veldig hjelpsomme opp i det hele, og gjorde det mye lettere og mer motiverende å fullføre. Det var heller ikke særlig vanskelig å oppnå en god karakter, såfremt man jobbet med fagene og fulgte opp. Jeg var særlig opptatt av å lese på tilbakemeldingene mine, ettersom alt var på engelsk og jeg gjerne ville forbedre meg i både språket og emnene.

Men, det er nye eventyr i vente. Akkurat nå sitter jeg i min nye leilighet med min samboer og nyter utsikten utover Bergen sentrum. Vi har nemlig flyttet til ny by! Kjæresten min har sine studier her nå, og jeg må ærlig innrømme at jeg var litt bitter ettersom Australia ble avviklet. Derfor bestemte jeg meg for å bli med han, og ville prøve noe nytt selv. Et av målene mine ved å dra på utveksling var nemlig å vokse på det, og det å lære og kjenne seg selv. Jeg fikk det på mange områder, men følte fortsatt det var en god del som manglet. Med Bergen får jeg altså en ny sjanse.

I tillegg har jeg fått meg jobb ved siden av studiene, og ser frem til å jobbe igjen. Min forrige jobb kunne ikke tilby meg permisjon, og derfor måtte jeg si opp selv for et halvt år siden. Det blir også spennende og endelig fullføre bachelorgraden min i Statsvitenskap! Jeg ser frem til å fullføre skolen, og gleder meg vilt til enda flere eventyr min fremtid har å komme med.

Men når det gjelder dette eventyret, så er jeg utrolig gira!